Hermed en opfølgning på møde afholdt for nylig i Kulturhuset, hvor kommunen fremlagde den endelige løsning. Der er nogle få ændringer i forhold til den løsning, jeg tidligere har beskrevet - se første artikel om Trafikal fredeliggørelse af Klimakvarteret. Bl.a. nogle færre ensretninger og nogle småjusteringer til opdelingen i zoner. Jeg vil her fokusere på det, som er vigtigt for vores zone og kvarter.
Jeg afventer, at kommunen kommer med den endelige og detaljerede beskrivelse af den endelige løsning. Så snart den foreligger, vil den blive lagt op på vores hjemmeside.
Hvad er vigtigt for vores zone og kvarter
Den planlagte ensretning fra Vennemindevej ud i krydset ved Vognmarksmarken og Bellmansgade bliver gennemført. Den vil være med til at begrænse gennemkørende trafik i Kildevældsgade.
Med Hofors arbejde i og midlertidige lukning af Bellmansgade ved Kildevældsskolen er der spærret for gennemkørende trafik via den nordlige passage. Trafik fra Vognmarksparken vil blive stoppet ved og ledt ned af Bryggervangen.
Der vil på Hans Knudsens Plads blive opstillet skiltning om manglende mulighed for gennemkørsel. Når Hofor er færdige, åbnes der igen op for gennemkørende trafik via den nordlige passage.
Nygårdsvej
Nygårdsvej spærres på midten og ensrettes fra Vennemindevej næsten helt ud til Østerbrogade (ensretning stopper ved Sats). Den oprindeligt planlagte modstrømscykelsti droppes, hvilket betyder, at de ca. 40 parkeringspladser, det ville have kostet, bevares. Der vil i vejkryds blive etableret bedre oversigtforhold og markering af bane til modkørende cykler.
Thomas Gram KVG47
Log: Artikel oprettet 6/10-2025 for Thomas Gram af Søren Borch
Bliv den første til at skrive en kommentar på denne artikel